eFreight küldemény feladása lépésről lépésre

1. eFreight feladás lehetőségének ellenőrzése adott Légitársaságnál

eFreight küldemény feladása előtt mindig ellenőrizze, hogy adott Légitársasággal adhat-e fel eFreight küldeményt, azaz elküldték már Önnek az Activation Notice igazolást!
2. Fő- és Házifuvarlevél rögzítése
A Feladótól kapott információk alapján elvégzi az export küldemény foglalását a kiválasztott Légitársaságnál. Ezt követően rögzíti a Fő- és Házifuvarlevél adatait a CCS Hungary AWB rendszerben. Ha már vámkezeltette az export küldemény, akkor az export MRN számokat is rögzítse a CCS Hungary AWB rendszerben.
 
3. Átvételi elismervény, Biztonsági nyilatkozat és Vonalkódos címke nyomtatása
A CCS Hungary AWB rendszerből nyomtassa ki az Átvételi elismervényt, Biztonsági nyilatkozatot és a Vonalkódos címkéket, melyek az export áru cargo handling agentnek (repülőtéri kiszolgáló ügynök) történő átadásához szükségesek.
Ezeket nyomtathatja közvetlenül a nyomtatóra, ha saját raktárában van az export küldemény. Ha ügyféltől közvetlenül szállíttatja a repülőtérre az export küldeményt, abban az esetben érdemes ezeket az okmányokat PDF fájlba nyomtatni és e-mail-ben elküldeni a beszállítást végző cégnek, aki ugyanúgy ki tudja nyomtatni ezeket a nyomtatványokat.
 

4. Fő- és Házifuvarlevél adatainak véglegesítése, export feladás engedélykérés
Az export küldemény leadását követően a Kiszolgáló ügynök elektronikusan elküldi Önnek az áru mérlegelt súlyát (az Ön CCS AWB rendszerébe érkező FSU/RCS üzenetben). A kapott súlyadat alapján véglegesítse a Fő- és Házifuvarlevelet a rendszerben (pl: darabszám, súly, vámkezeléstől eltérő súly esetén súlyeltérés oka stb.) és válassza ki a főfuvarlevél eFreight státuszát: EAP, EAW. (Ha adott desztinációra adott Légitársaság nem szállít eFreight küldeményt, a rendszer erre nem mindig figyelmeztet, kérjük mindig pontosan kövesse a légitársaságtól kapott utasításokat és oda ne indítson eFreight küldeményt ahova azt a légitársaság nem engedélyezte előzetesen.


Ezt követően küldheti el a végleges fuvarlevél adatokat (FWB, FHL) a szereplőknek (Légitársaság, Kiszolgáló ügynök, Igazgatóság), amelyet a CCS AWB rendszer elvégez Ön helyett. Ha az export küldemény nem EU-s áru, abban az esetben ezzel párhuzamosan az export feladás engedélyt is meg tudja kérni az Igazgatóságtól a CCS AWB rendszerével.
EAW esetén okmányok NEM kerülnek kinyomtatásra és okmányszett leadás NEM történik, minden elektronikusan kerül továbbításra a szereplőknek!
Kizárólag olyan okmány kísérheti az árut az áru csomagolásán belül és nem külön borítékban, amelyet a célállomás csak hitelesített, eredeti példányban fogad el (pl: Származási igazolás, ATA Carnet stb.)

 
 
5. Export küldemény fuvarozásának nyomon követése
Ezt követően már kizárólag annyi teendője van, hogy nyomon kövesse az export küldemény státuszát, hogy meggyőződhessen róla és partnerét tájékoztathassa, hogy minden rendben, a terveknek megfelelően utazik a küldeménye és a tervezett időben megérkezik és kiadásra kerül a célállomáson. Erről a CCS Hungary AWB rendszerbe kapott státuszinformációk alapján tudunk tájékozódni, melyeket a Kiszolgáló ügynöktől és Légitársaságoktól érkeznek, de küldhet kérdést is a CCS AWB rendszerből bármely légitársaság cargo rendszerébe amelyet a rendszerek automatikusan megválaszolnak (árukövetés funkció).


 

Ha szeretne segítséget kérni az eFreight küldeménye feladásában, kérjük hívjon vagy írjon nekünk és örömmel segítünk! Az alábbi gombra kattintva a IATA hivatalos honlapján tud tájékozódni az eFreight intézményrendszer jelenleg már aktív tagjairól; repülőterek, speditőrök és légitársaságok kategóriában.



    

 

 
Copyright 2009 (c) CCS Hungary Aircargo Ltd.
H-2724 Újlengyel, József Attila utca 12.
E-mail: sales()ccs.hu